reizen

  • johan duifs

    weet iemand waar ik een reis kan boeken om de stranden van normandie een musea te bezichtigen ik hoop van u te horen alvast bedankt

  • Guus Cremers

    Hallo Johan,

    Ik ben zelf al twee keer naar de Normandische stranden geweest.

    Een keer ben ik meegeweest met een reis georganiseerd door de Zwolse courant,

    dat was 5 dagen en daar ik al een keer bij de stranden was geweest vond ik de reis tegenvallen.

    Op sommige plaatsen waar veel te zien was stopten we maar even en op plaatsen waar eigenlijk niet veel interresants was te beleven verbleven we een paar uur.

    Ik zou zelf zeggen van organiseer je eigen reis en zoek de plekken uit die je graag wilt zien en bouw daar je reis omheen. Je bent dan vrij in het besteden van je tijd.

    Wil je op een bepaalde plaats langer blijven kun je dat altijd doen en als je het ergens snel hebt gezien kun je ook snel naar iets anders gaan.

    Ik zelf ben ook weer van plan om volgend jaar juli naar de d-day stranden en de musea te gaan.

    Mocht je nog verder informatie willen laat het mij maar weten.

    groeten Guus

  • johan duifs

    hoi guus mijn plan is om in december een week te gaan ik wil daar proberen zo veel mogelijk musea een stranden te zien een wat er met d-day te maken heeft wat is de beste manier om er heen te gaan aangezien ik geen auto heb ik had graag met een grote groep gewild maar aangezien er niet een organisatie in

    nederland is die dat (volgens mij)doet zal ik alleen gaan .groeten johan duifs

  • Guus Cremers

    Hoi Johan,

    Ik weet niet of je je rijbewijs hebt, zo ja dan zou ik een auto huren dat is veel makkelijker dan dat je van het openbaar vervoer in Frankrijk gebruik maakt.

    Wat overnachting betreft je kunt van hotel naar hotel reizen maar je zou ook een hotel kunnen nemen en van daaruit alles gaan bezichtigen.

    Ik heb een keer in het Ibus hotel in Caen overnacht dat was met die busreis en vandaar uit rondgereden. Als je in Bayeux overnacht zit je op de kaart gekeken wel wat centraler ten opzichte van de stranden.

    Je zou kunnen starten bij de Pegasus bridge de brug die je daar ziet is niet de orginele brug die is 5 a 6 jaar geleden vervangen voor een andere brug. de originale brug ligt langs de rivier richting de kust als hij daar niet meer ligt moet je hoogst waarschijnlijk naar amerika. Bij de brug is ook een museum. Vandaar uit naar Quistreham daar kan je nog iets van een bunker zien en er is ook een museum. Daar in de buurt meer naar het oosten toe ligt de kustbatterij Merville waar de geallieerden last van hebben gehad daar is ook een museum.

    Dan kan je vanuit Quistreham de kust een stuk volgen.

    Bij Caen zelf is ook een groot museum.

    als je van af het oosten Arromanches nadert kom je boven Arromanches uit daar op de hoge rotsen heb je een mooi uitzicht over de overblijfselen van de mulberry haven daar is ook op die plek een soort museum.

    Als je dan arromanches in rijdt is daar aan de kust ook een mooi museum.

    Verder moet je zeker naar point du hoc gaan de amerikaanse begraafplaats bij colleville sur mer zeer indrukwekkend vanaf de begraafplaats kan je langs een weg naar omaha beach lopen.

    Verder natuurlijk niet te vergeten st mere eglise daar bevindt zich ook een mooi museum.

    Verder zul je op deze D-day pagina ook wel nog informatie vinden over de invasiestranden.

    Op de kaart die ik van de invasiestranden heb staat vermeld dat sommige musea alleen open zijn met vakanties. de twee musea bij Bayeux en Caen zullen zeker open zijn.

    Je kunt natuurlijk ook je vakantie uit stellen en volgend jaar met mij meegaan rond juli augustus, wil dan met een groepje twee weken naar de invasiestranden gaan.

    Wil dat nu een beetje gaan organiseren kijken of er belangstelling voor is.

    Groetjes guus

    johan duifs schreef:

    >

    > hoi guus mijn plan is om in december een week te gaan ik wil

    > daar proberen zo veel mogelijk musea een stranden te zien een

    > wat er met d-day te maken heeft wat is de beste manier om er

    > heen te gaan aangezien ik geen auto heb ik had graag met een

    > grote groep gewild maar aangezien er niet een organisatie in

    > nederland is die dat (volgens mij)doet zal ik alleen gaan

    > .groeten johan duifs

  • Lub van den Berg

    Beste Johan,

    Reisadviesburo De Opmaat verzorgt verzorgd 6-daagse excursiereizen naar Normandie. De reis is helemaal gericht op de invasie. Reizen zijn meestal in de maand mei. Kosten in 2001 waren fl.1195,= p.p.

    info@opmaatreizen.nl

    Groeten,

    Lub

  • johan

    hoi guus als het je lukt wil je mee dan op de hoogte houden groeten johan