flail - d-day

  • martijni

    hellow,

    ik moet een mondelinge presentatie houden over “flail” ik weet wel wat het precies is ( een mijnen vernietiger) maar ik moet hier een aantal min over lullen en moet dit dus in het onderwerp d-day plaatsen. kan iemand mij hier iets meer over vertellen ?

    alvast bedankt

  • jan koopmans

    weet je ondertussen al meer of moet jer nog wat van weten??

    ik he wel info voor je

    groeten

  • jan koopmans

    weet je ondertussen al meer of moet je er nog wat van weten??

    ik heb wel info voor je

    jan koopmans

    groeten

  • ben hardeman

    Overloon heeft zo"'n ding staan.

    Zoek het op op de site.

    De bedoeling was om die stalen ballen an een ketting zo hard mogelijk rond te draaien en zo de mijnen te laten ontploffen.

    Het was een van Hobarts funnies.

    Op de achterkant was een markeersysteem om het pad te laten volgen en nog een paar containers et wit krijt om het pad te laten zien.

    Tegenmaatregel een vliegtuigbom gekoppeld aan een mijn waardoor de bom onder de tank tot ontploffing kwam.

    Het systeem werkte ook net in drassige grond zoals de flails o.a. ook i de peel hebbe ondervonden

  • ben hardeman

    Overloon heeft zo"'n ding staan.

    Zoek het op op de site.

    De bedoeling was om die stalen ballen an een ketting zo hard mogelijk rond te draaien en zo de mijnen te laten ontploffen.

    Het was een van Hobarts funnies.

    Op de achterkant was een markeersysteem om het pad te laten volgen en nog een paar containers et wit krijt om het pad te laten zien.

    Tegenmaatregel een vliegtuigbom gekoppeld aan een mijn waardoor de bom onder de tank tot ontploffing kwam.

    Het systeem werkte ook net in drassige grond zoals de flails o.a. ook i de peel hebbe ondervonden