Mijn interesse voor de geschiedenis van de Tweede Wereldoorlog begon reeds in de derde klas van het voortgezet onderwijs. Ik kreeg vaak stripboeken met spannende avonturen uit de oorlog te lezen van een klasgenoot. En gaandeweg kreeg ik steeds meer belangstelling. Ik maakte een aantal werkstukken voor het vak geschiedenis. En ook begon ik boeken te lezen. Inmiddels heb ik een aardige verzameling opgebouwd. Vroeger verzamelde ik ‘Bericht van de Tweede Wereldoorlog’. Na verloop van jaren gingen de banden waarin de losse afleveringen zaten kapot en ik heb ze laten inbinden bij Erends boekbinderij in Groningen. Ook had ik veel films op videoband en die overgezet op dvd. De afgelopen jaren is er ook veel verschenen op dvd, dus heb ik nu een hele collectie kunnen verzamelen. Sinds 1999 ben ik actief op het internet met een site, waar ik mee ben begonnen sinds mijn tweede battlefield tour naar Normandië. Een jaar geleden heb ik een eigen domein gekregen op het internet, waardoor de site gemakkelijk en zonder reclame te bereiken is op www.saak.nl Naast foto's die ik heb gemaakt van battlefield tours naar Normandië en de Ardennen, heb ik er ook achtergrondinformatie op geplaatst. In 2005 ben ik op de Obersalzberg geweest, waar nog het Kehlsteinhaus te zien is. Ik hoop dat u een keer komt kijken op ARS Website www.saak.nl