band of brothers

  • guus

    Hoi allemaal.

    Ik heb de serie meerdere malen gezien en het boek gelezen van BOB.

    beide erg goed, maar nu het volgende: In de serie en het boek wordt verteld dat soldaat Blithe (de soldaat die even niets kon zien en na een praatje met winters weer in orde was) tijden een patrouille in zijn nek werd getroffen en in 1947 aan zijn verwondingen overleed.

    Nu ben ik het boek van Dick Winters (titel: voorbij band of brothers) aan het lezen,

    en ook hij schenkt aandacht aan Blithe. Echter hij verteld dat Blithe door zijn sleutelbeen wordt geschoten en de oorlog overleefde en later zelfs nog in de koreaanse oorlog zou deelnemen als compagnies sergeant majoor bij het 187ste luchtlandings regiment.

    Welk verhaal moet ik nu geloven!! en waar zou ik de waarheid kunnen vinden.

    Iemand een idee??????????

    groetjes

    G. Peters

  • Wayne

    Hoi Guus, misschien kun je eens op deze site kijken, www.menofeasycompany.com of anders op deze, www.majordickwinters.com

    Misschien zijn daar mensen die je vraag kunnen beantwoorden.

    Marcel

  • Marco Eradus

    Hoi Guus,

    Ik heb niet zo gek lang geleden het eea gelezen (vraag mij niet meer waar) op internet.

    Blithe is inderdaad NIET kort na WWII overleden. Hij heeft inderdaad ook nog in Korea gevochten en heeft tot sergeant-majoor geschopt.

    In tegenstelling tot wat de serie doet vermoeden, was Blithe niet zo'n bange poeperd.

    Ik heb ook nog foto's van Albert Blithe gezien op internet. Ik zou zeggen doe die beste man even googlen.

    Succes.

  • Wayne

    Master Sergeant Albert Blithe

    June 25, 1923-December 17, 1967

    “I'm a paratrooper . . . that's my job.”

    Private Albert Blithe was one of the Easy Company paratroopers featured in Episode 3 Carentan of the HBO Band of Brothers mini-series. In that episode, Blithe is first struck with a temporary case of hysterical blindness and then severely wounded in the neck. Fellow Easy Company Currahee veterans had thought that Blithe did not recover from his neck wound and had died in Philadelphia, Pennsylvania, in 1948.

    After viewing the mini-series, relatives of Albert Blithe have come forward with information and documentation that Blithe was wounded in the right shoulder, recovered from his wounds, attended the 1st Annual Reunion of the 101st Airborne Division Association, and subsequently went on to have an outstanding Army career (including over 600 parachute jumps and a MAAG assignment in Taiwan).

    Blithe died in 1967 while on active duty in Germany, and was buried in Arlington National Cemetery with full military honors.

  • Marco Eradus

    ook de foto's gevoden Marcel??

  • Wayne

    Heb nog ff gegoogled, ben foto's op deze site tegengekomen.

    Voor alle geïnteresseerden,

    http://www.506pireasyco.com/albert_blithe.htm